Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП с препоръки при избор на тарифен план и мобилен телефон
Автор: Екип Burgas24.bg 10:50 / 31.10.2017Коментари (5)1462
©
Предоставянето на частична информация за условията, при които даден мобилен телефон може да издържи на потапяне във вода или на удар, е нелоялна търговска практика, категорична е Комисията за защита на потребителите (КЗП). Издадената от контролния орган заповед за забрана на цитираната практика е потвърдена от Върховния административен съд.

Проверка на КЗП установи, че БТК ЕАД не е информирала при продажба клиентите си своевременно за това, че представяният като водоустойчив и удароустойчив апарат остава невредим при потапяне на дълбочина до един метър за не повече от тридесет минути и издържа на удар при изпускане от височина до един метър и двадесет сантиметра. Тази съществени характеристики на са били посочени върху етикета на телефона, в същото време обаче могат да бъдат от значение при решението на потребителя за покупка. Освен това, по такъв начин се създават предпоставки впоследствие търговецът да откаже рекламация в случай на проблем с мобилното устройство, възникнал при обстоятелства, които гаранцията не покрива, без потребителят предварително да е бил наясно с условията.

Друга наскоро потвърдена от ВАС заповед на КЗП е за забрана на нелоялна практика на "Мобилтел" ЕАД. Телекомът не е съобщавал предварително на клиентите си за съществуването на такса при извършването на пожелана от абоната смяна на тарифния план за предоставяне на мобилни услуги.

При преминаване към по-висок тарифен план, без да е информирал предварително, търговецът изисква заплащане на такса от 19,90 лв., установи извършената по повод постъпила жалба на гражданин проверка на контролния орган. Заблудата следва от това, че в договора се предвижда възможността абонатът да преминава към друг тарифен план само с по-висока или равна месечна абонаментна такса и никъде не се посочва, че потребителят дължи пари за тази промяна. Таксата за въпросната услуга е обявена единствено на интернет страницата на оператора. Също така, всички съществени клаузи на договора следва да бъдат изрично и изчерпателно уредени преди сключването му, гласи още становището на експертите, потвърдено от магистратите.

Съвети към потребителите:

Преди покупка на мобилно устройство с анонсирани предимства или специфични характеристики, проверете детайлно всички условия. Поинтересувайте се допълнително, ако нещо не Ви е ясно.

При подписването на договор за телекомуникационни услуги проверете за евентуални такси в случай промяна на параметрите по Ваше желание.

При сключен в условията на нелоялна търговска практика договор потребителят има право да претендира за неговото разтрогване и за обезщетение по общия ред.

Препоръки към търговците:

Предоставяйте своевременно на клиентите цялата съществена информация за основните характеристики на стоките.

Уведомявайте потребителите за всички важни условия на сделката преди сключването на договора.

Затаяването на информация за основни характеристики на стоките или съществени условия при сключването на договори представлява нелоялна търговска практика.









Зареждане! Моля, изчакайте ...
+1
 
 
"...даден мобилен телефон може да издържи на потапяне във вода или на удар...". Една блондинка решила да си купи най-нов модел джиесем; продавачът й казал, че с този модел тя може дори да се къпе, а тя попитала: "И откъде се пуска топлата вода?"...
+2
 
 
Не мога да го разбера това, ей Богу. Искаш да снимаш под вода?! Купи си екшън камера и си прави селфита до удавяне. Не искате ли прекалено много от един телефон? Да си говорите, да се снимате, да си чатите, да клюкарите в антисоциалните мрежи. Да снима под вода и да издържа на удари от метър и нещо :-))) Дуракоустойчива техника на този свят вече почти не остана. Не и за парите, които сте готови да дадете. Инак с екшън камерата снимам тогава, когато се гмуркам. Закачам я и на велосипеда, за да служи като регистратор.. La vita e bella...
+2
 
 
Я я кажете за най-голямата измама - минутите. Кажете какво значи "безплатни минути" при всеки мобилен оператор - безплатни към кой ? Към абонати в мрежата на същия мобилен оператор или към всички мобилни оператори... лъжата е голяма, циганията още продължава ! Лъжат хората както им падне...
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Март 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2023/2024 г.
Реформи в БДЖ
Кабинетът "Денков - Габриел"
Парламентарни избори 2024
49-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Бургас и региона.
e-mail:
Анкета
Ще почивате ли идната зима?
Да, в България
Да, в чужбина
Не
Не съм решил/а още

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:
За контакти:

тел.: 0886 49 49 24

novini@burgas24.bg

За реклама:
Тарифи (виж)

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Бургазлии във facebook
RSS за новините
Статистика: